Está aquí: Proyecto Educativo Secundaria Área de idiomas

ÁREA DE IDIOMAS

The English course in Colegio America is oriented to satisfy the present demands as well as future ones that our students might require to become well competent citizens for our society. Our students study English to use it as a tool of communication and to be aware that this language opens doors to the knowledge of the world.

We teach English following the basic aim of any language; that is communication. Therefore, we use a communicative methodology emphasizing the oral aspect of the language taking into account the students learning styles. We provide as much as possible an English environment in the school, so the students can experience the need of using it.

English classes and activities are to build up and reinforce the students' knowledge of English by developing the language skills to ensure an accurate, appropriate and fluent use of the language. It is also one of the aims of the area to develop basic interpersonal communicative skills which allow students to participate confidently on a day-to-day basis within the school community.

Our students learn English from Nursery up to 5th grade secondary and their classes are developed entirely in the target language. Besides this, they use the language not only in the English classes, but also in different activities and subjects along the year; such as Conversation classes, Spelling and Vocabulary contests, English talent shows, Field trips, Researching projects, Debates, Parents' presentations, ICT classes, reading and multimedia materials in different subjects, among others. These activities stimulate the use of the Language in real context making students become fluent and feel confident.

A really important goal of the English Area in Colegio America is to encourage our students to achieve successfully different International Exams, which are useful for their future professional lives. These certificates evaluate the students' English level based on The Common European Framework of Reference for Languages (CEFR) which is an international standard for describing language ability and skills around the world.

The exams which our students apply for are:

•   KET (Key English Test) given by Cambridge ESOL Examinations (Cambridge University) and administrated by "Universidad de Piura".

•   PET (Preliminary English Test) certificate given by Cambridge ESOL Examinations (Cambridge University) and administrated by "Universidad de Piura".

•   TOEFL JUNIOR (Test of English as a Foreign Language) of the group of TOEFL examinations administrated by ICPNA.

•   TOEFL ITP (Test of English as a Foreign Language) certificate given by Educational Testing Service (ETS) and administrated by ICPNA.

•   ECCE (Michigan Examination for the Certificate of Competency in English) given by the Cambridge Michigan Language Assessments (Michigan University) and administrated by "Instituto Peruano Norteamericano".

The English Area in Colegio América seeks to improve the student’s performance so as to achieve genuine bilingualism and intercultural awareness.

PORTUGUÉS Y TALLER DE CHINO

El Área de Idiomas en el Colegio América viene desarrollando el dominio de otras lenguas en la búsqueda de formar estudiantes multilingües. Es así como hace algunos años se ha incorporado el curso de Portugués en la curricula de secundaria. Este idioma es muy reconocido en el mundo actual y permite que nuestros estudiantes se incorporen en la sociedad globalizada del siglo XXI con mejores habilidades comunicacionales. Permite además, que los alumnos que participan del Viaje de Intercambio con Brasil puedan desenvolverse con facilidad e insertarse con naturalidad en las familias y escuelas que los reciben. Finalmente, hace varios años también, se viene dictando el Taller de Chino Mandarín para primaria y secundaria. El dominio de este idioma abre posibilidades profesionales para el futuro de nuestros alumnos. Cada año, los alumnos que siguen este taller van alcanzando niveles más altos certificados por Institutos reconocidos a nivel internacional.

El espíritu innovador del Colegio América se evidencia con la incorporación de otras lenguas en su programa de estudios, lo que permitirá desarrollar ciudadanos mutilingües no sólo con conocimiento de lenguas extranjeras sino con conciencia multicultural.